Download Il regno by Emmanuel Carrère PDF

By Emmanuel Carrère

Show description

Read or Download Il regno PDF

Best customs & traditions books

Japanese Culture

For almost 3 a long time eastern tradition has garnered excessive compliment as a correct and well-written creation to eastern heritage and tradition. This established undergraduate textual content is now on hand in a brand new version. completely up-to-date, the fourth version comprises extended sections on a number of themes, between that are samurai values, Zen Buddhism, the tea rite, Confucianism within the Tokugawa interval, the tale of the forty-seven ronin, Mito scholarship within the early 19th century, and mass tradition and comics in modern instances.

Creating a Nation with Cloth: Women, Wealth and Tradition in the Tongan Diaspora

Tongan ladies dwelling outdoors in their island place of birth create and use hand-made, occasionally hybridized, textiles to take care of and remodel their cultural traditions in diaspora. significant to those traditions is an historic idea of place of birth or kingdom- fonua-which Tongans continue as an anchor for contemporary nation-building.

Japan’s Cultural Code Words: 233 Key Terms That Explain the Attitudes and Behavior of the Japanese

Japan's Cultural Code phrases is a learn of jap society throughout the knowing of the major phrases and ideas that outline their attitudes and behaviors. Japan's conventional tradition remains to be so strong that it is still the present strength in molding and tuning the nationwide personality of the japanese, with the outcome that they nonetheless have faces—one sleek and rational, the opposite conventional and emotional.

Cooking Cultures: Convergent Histories of Food and Feeling

This quantity bargains a examine of nutrition, cooking and food in numerous societies and cultures over assorted sessions of time. It highlights the intimate connections of nutrition, identification, gender, energy, personhood and nationwide tradition, and likewise the complex blend of parts, principles, ideologies and mind's eye that cross into the illustration of meals and delicacies.

Extra resources for Il regno

Sample text

Non è un fascicolo, sono una quindicina, cartonati e chiusi da cinghie; ognuno è molto voluminoso e contiene documenti che vanno da interrogatori fiume a consulenze di esperti passando per chilometri di estratti conto. Chiunque abbia scritto su un fatto di cronaca ha avuto come me, penso, l’intuizione che quelle decine di migliaia di pagine raccontano una storia, e che questa storia bisogna estrarla da lì dentro come uno scultore estrae una statua da un blocco di marmo. Nei difficili anni che ho passato a documentarmi e poi a scrivere sul caso Romand, quel fascicolo è stato per me un oggetto del desiderio.

Vedrai» diceva. Penso di essere stato un adolescente, e poi un giovane adulto, molto infelice, ma non volevo saperlo e, di fatto, non lo sapevo. Il mio sistema di difesa, basato sull’ironia e al tempo stesso sull’orgoglio di essere uno scrittore, funzionava piuttosto bene. Dopo la trentina questo sistema si è inceppato. Non riuscivo più a scrivere, non sapevo amare, ed ero consapevole di non essere amabile. Mi era diventato letteralmente intollerabile essere me stesso. Quando mi sono mostrato a lei in quello stato di profonda disperazione, Jacqueline non è rimasta particolarmente sorpresa.

Eppure viene creduta. Sono in molti a crederci. Durante la messa recitano il Credo, ogni frase del quale è un insulto al buonsenso, e lo recitano nella loro lingua, che si presume capiscano. Quand’ero piccolo, la domenica mio padre mi portava in chiesa e gli dispiaceva che la messa non fosse più in latino, un po’ per passatismo, e un po’ perché, ricordo ancora le sue parole, «in latino non ci si accorgeva che scemenza fosse». Ci si può rassicurare dicendo: non ci credono. Come non credono a Babbo Natale.

Download PDF sample

Rated 4.42 of 5 – based on 17 votes